xoves, 9 de febreiro de 2017

Ruido Blanco


Carter, David (2009), Ruido Blanco, adapt. Diego de los Santos. Barcelona: Combel Editorial, S.A. (+3 anos) [18 pp.] (ISBN: 978-84-9825-551-5).




Descrición do formato e do contido: o presente libro é un álbum ilustrado de carácter interactivo. Preséntase nun volume de formato cadrado e cunhas dimensións de 23,5 cm x 23,5 cm. Ambas as cubertas, de cartón groso e ríxido, mesturan as cores vermella e branca fundamentalmente e a dianteira conta, ademais, cun tipo de cartolina con textura rugosa e efecto tridimensional superposta ao fondo. Este volume presenta esquinas pronunciadas e nel destaca a ausencia de gardas.
En cada dobre páxina atopamos unha composición en tres dimensións  que mestura multitude de cartolinas de cores, formando unha especie de escultura. En canto á escrita, en lingua castelá, destaca por ter unha única frase en cada dobre páxina que alude a un agochado ruído branco. A función destes breves textos é resaltar a interactividade, pois presentan un enigma que dá unidade á dobre páxina, que forma un todo continuo, tanto polas composicións en tres dimensións coma no texto. Dentro desas estruturas de papel podemos descubrir distintos ruídos, en ocasións, utilizando pestanas que nos achegarán a este descubrimento.

Potencialidades: este libro mostra unhas potencialidades claras, non só referidas á infancia senón tamén á idade adulta. Con respecto á infancia podemos achegarlle unha serie de contidos estritamente curriculares como son as cores ou as formas xeométricas, presentes en todas as páxinas. Por outra banda, é unha boa maneira de que os nenos e nenas se acheguen á literatura dunha forma novidosa, baseada na aprendizaxe por descubrimento e no xogo. Tamén esta obra producirá emoción e ganas de descubrir a rica experiencia que é a lectura, fomentando o gusto por ela a través dunha experiencia multisensorial (vista, oído e tacto) como a que produce nos lectores este exemplar. Ademais, unha boa estratexia de aplicación á aula é fomentar a aprendizaxe cooperativa, formando grupos heteroxéneos de nenos e nenas que colaboren no labor de atopar os ruídos que agochan estas páxinas.

Ningún comentario:

Publicar un comentario