martes, 14 de marzo de 2017

Ola adeus


Chedru, Delphine (2014), Ola Adeus, trad. Xosé Ballesteros, Pontevedra, Kalandraka, [24 pp.] (ISBN: 978-84-8464-937-3).

 

Descrición do formato e do contido da obra: álbum ilustrado interactivo, de tamaño grande e de formato rectangular, (28,5x 23,5) encadernado en cartón duro. Na cuberta aparece o título do libro e unhas imaxes que representan moi ben o contido do mesmo. 

As ilustracións, que sempre aparecen nas páxinas impares, móstrannos dúas imaxes distintas superpostas, cada unha dunha cor para así poder diferencialas, por exemplo, a que representa o inverno aparece en cor azul e a que representa o verán en cor vermella. Durante todo o libro xógase unicamente con estas dúas cores opostas. 

Pola súa banda, o texto aparece nas páxinas pares, e está formado sempre por dúas palabras antónimas, as mesmas que representan as imaxes da páxina seguinte. Cada palabra está escrita en cor vermella ou azul, a mesma cor que a súa imaxe correspondente.



O tema do que trata o libro son os contrarios. Como xa dixemos, nas páxinas pares aparecen dúas palabras opostas, como noite e día, unha en azul, (noite) e outra en vermello, (día) e na seguinte aparecen dúas imaxes superpostas, unha en azul (neste caso a noite) e outra en vermello (neste caso o día) e cada unha representará a palabra correspondente. Se as miramos ao mesmo tempo, posiblemente non as entendamos, pero aí está o truco  deste libro. Conta cunha lámina de cartón con dous cachos de celofán incrustados, un de cor vermella e outro de cor azul e segundo miremos o libro a través dunha cor ou da outra, o que vemos cambia radicalmente, por exemplo, o día verémolo a través da cor azul, e a noite a través da cor vermella. 




Potencialidades: este libro paréceme unha maneira moi orixinal e divertida de traballar os contrarios cos nenos, xa que é unha ferramenta coa que poden interactuar. É axeitado para empregar tanto na casa como na escola porque se podería traballar con toda a clase ao mesmo tempo fabricando unhas gafas para cada neno ou nena. Poderíamos poñerlle por exemplo un ollo de celofán de cada cor, un azul e outro vermello e así só terían que tapar coa man un ollo ou o outro para ver as dúas realidades distintas. Con este libro tamén estariamos traballando a percepción, ao tratarse dun libro no que as imaxes aparecen mesturadas unhas con outras, e poderíamos aproveitar para tratar varios temas a partir das diferentes imaxes que aparecen no libro. 


Ningún comentario:

Publicar un comentario