sábado, 29 de abril de 2017

Unas gafas para Rafa

Ismail, Yasmeen (2014), Unas gafas para Rafa, traduc. Macarena Salas (2015), Barcelona: Corimbo, (a partir de 2 anos), [36pp.] (ISBN: 978-84-8470-508-6).

Resultado de imagen de unas gafas para rafaBreve descrición do formato e contido da obra: pola súa estrutura interna podémolo clasificar nun álbum ilustrado, en relación co formato, é cadrado de puntas redondeadas e tapa dura. As imaxes non se axustan moito a realidade pero identifícanse os obxectos dos que fala o conto. Podemos encontrar unha gran cantidade de imaxes complexas que non seguen ningunha orde, sen embargo, as imaxes teñen unha gran diversidade de cores vivas que chaman a atención, xa que se encontran sobre un fondo branco. Os personaxes teñen cara de animal e corpo de persoa, estamos ante animais humanizados. As imaxes dan máis información ó oínte, xa que o conto está constituído por  frases cortas e sinxelas, polo que podemos encontrar pouco texto. É un conto onde predomina o diálogo entre Rafa (o protagonista) e os personaxes secundarios que adquiren un papel de complementariedade. O conto transcorre en diferentes lugar ó longo dun día de colexio do protagonista.
Resultado de imagen de unas gafas para rafaEn canto ó contido, atopamos a Rafa, un neno o que non lle gustan as súas novas gafas vermellas e non quere que ningún o vexa cás súas gafas novas, sobre todo no colexio. Ó longo do día, no colexio, Rafa intenta esconder as gafas de diferentes maneiras, pero non atopou ningún lugar adecuado para escondelas. Nun dos momentos que intenta buscar outro escondite para as súas gafas, atopa  o chifro perdido da súa mestra que tanto levaba buscado. A mestra dálle unha estrela dourada, dille que as novas gafas funcionan moi ben, e os seus compañeiros dinlle que lle gustan as novas gafas. Neste intre é cando se decata que non son ningunha vergoña as súas novas gafas e vaise moi contento para a súa casa.


Potencialidades: con este conto, pódense traballar os efectos positivos da diversidade e de ser diferentes uns de outros. Por outra banda, tamén se pode traballar a autoestima, a diversidade de opinións sen importar o que digan os demais, a resolución positiva de conflitos internos que poidan ter os nenos/as coa súa imaxe debido a cambios importantes na súa vida. Para finalizar, podemos destacar a importancia de traballar con este libro os complexos dos máis cativos e o medo a que os demais se rían deles.

Ningún comentario:

Publicar un comentario